Zamień marzenia na cele

Przyszła jesień, kolejny rok zbliża się ku końcowi. 

Przeważnie pod koniec roku robimy sobie postanowienia noworoczne. W tym roku zdecydowałam, że tych postanowień robić nie będę, ponieważ życie jest przewrotne i na wiele spraw nie mamy wpływu. Nie spinałam się nad tym czy schudnę czy może nie. W tym roku postanowiłam całkowicie przekręcić swoje życie, dosłownie do góry nogami. Zaaplikowałam na studia informatyczne. Ku zdziwieniu mojej rodziny, moich przyjaciół a nawet moim dostałam się. To był ten bodziec do życia którego potrzebowałam, bodziec do działania. Po krótkim czasie rzuciłam pracę i skupiłam się tylko na nauce. Dwa dni temu nadszedł czas bronienia pracy licencjackiej. Udało mi się, przetrwałam okres studiów, dałam z siebie wszystko, wyniki z egzaminów i z obrony będą na początku października. Od niedawna pracuję też jako Information Technology and Web Support. Wszystko co zaplanowałam zrobiłam. I teraz przyszedł czas pustki. Siedzę sobie dzisiaj w domu i próbuję ochłonąć po tym intensywnym roku. Zadaję sobie pytania na które nie potrafię odpowiedzieć….

Krok do przodu

Tak, to prawda. Zrobiłam ogromny krok do przodu. To prawda, udało mi się. Ale dokonałam to tylko i wyłącznie dzięki moim wysiłkom i ciągłym staraniu się, dążeniu do wyznaczonego przez siebie celu. Już mam w głowie następny cel.

Nic się samo nie zrobi

Bo widzisz po pierwsze nic się samo nie zrobi. Jeżeli nie będziesz czegoś cholernie bardzo chciał i nie wykonasz cholernie ciężkiej pracy aby dokonać tego co sobie wyznaczyłeś to nigdy, przenigdy nie uda ci się tego celu osiągnąć. Pomysł, determinacja, działanie, ogromna motywacja aby przejść ten okres kiedy tak bardzo ci się nie chce, kiedy już nie masz sił i systematyczność. Tylko tak jesteś w stanie urzeczywistnić swoje plany.

Zmień marzenia na cele

Po drugie warto wreszcie zrozumieć iż nasze marzenia mogą być marzeniami i zostać nimi na zawsze. Albo można mieć marzenia, które wydają się odległe jak z Dublina do Nowego Jorku, zamienić marzenia na cele i te cele zdobyć.

Nadaj sens swojemu życiu

Bo widzisz tego nauczyło mnie życie, nie warto tylko marzyć, warto marzenia zamieniać na cele, a cele są po to by je zdobywać. Życie samo z siebie nie ma sensu. To my sami nadajemy mu wartość, nadajemy wartość przez nasze wierzenia, przez ludzi których spotykamy, przez religie no i przez marzenia. Dlatego właśnie miej marzenia, zamieniaj je na cele i dąż do realizacji celów. Tylko tak Twoje życie będzie miało sens.

Amen.

P.S. Teraz już obiecuję, że powracam 🙂 Poza tym jestem po wypadku na rowerze i dochodzę do siebie.

Leave a Reply

