Cztery lata w Irlandii

largeMinęło już pół roku od ostatniego wpisu. Bardzo dobrze zdaję sobie z tego sprawę. Niestety nie mogę obiecać wam systematyczności z powodu mojego stylu życia. Mogę wam jednak obiecać, że nie mam zamiaru rezygnować z bloga.

W moim życiu nie zadrzyło się nicwielkiego.

No poza dostaniem bardzo dobrej pracy ( z czego jestem bardzo dumna) oraz wakacji w przepieknych Włoszech (jeśli śledzicie mnie na instagramie to wiecie). Praca pochłania mnie zupełnie. Bardzo lubię to co robię. Jestem spełniona życiowo. Osiągnęłam to o czym zawsze marzyłam.
Można powiedzieć, że praca jest całym moim życiem. Nie mylcie mnie oczywiście z pracocholikiem, wychodzę z pracy z zegarkiem w ręku 😉 Natomiast staram się wstać wcześnie (7 rano), i siadam do nauki nowych technologii. Wiem, że dla ludzi pracujących w Polsce to wcale nie jest wcześnie, ale na warunki irlandzkie to wcześnie gdyż zaczynam pracę o 10-10.30 (jak mi pasuje). Następnie szykuję się do pracy, dojeżdżam rowerkiem (omijam korki), pracuję a później śmigam na zajęcia (zumba, spinning) lub po prostu siłownia, basen, sauna itd. Tak wygląda każdy mój dzień (lub co drugi). Jeszcze nigdy w życiu nie byłam tak zadowolona z życia i tak doceniona w pracy. Programowanie zaczęłam w okresie nastoletnim, opłaciło się po latach. Teraz w pracy mówią na mnie “ekspert” mimo ponad czteromiesięcznego stażu w tej firmie. Znalazłam pracę którą lubię robić i w której się spełniam, w której jestem doceniana. Mogę pracować też z domu kiedy chcę, co na prawdę ułatwia życie.

Dlaczego o właśnie dziś o tym piszę? Właśnie dziś mijają dokładnie cztery lata od kiedy wyjechałam na moja Zieloną Wyspę. Jest to dla mnie szczególna data, czas na refleksje. Nie będę ukrywać, bo przeszłam przez wielę. Zaczęłam od pracy jako Au Pair, następnie dołożyłam do tego pół etatu w McDonald’s (kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi). Następnie jak pewnie pamiętacie była praca w przedszkolu, co również nie do końca mi pasowało. Zawsze marzyła mi się praca na wyżyszm szczeblu. Po tym był czas na studia informatyczne, staż w koledżu już na stanowisku informatycznym. Praca w AXA (ubezpieczenia, w Polsce rownież znana firma więc na pewno wiecie o którą chodzi). To była moja pierwsza praca w programowaniu. Cieszyłam się jak dziecko. Niestety umowa była tylko na pół roku, wyciągnęłam z nich ile mogłam 🙂 (wiedzy) Aż w końcu dostałam pracę w HRBlock. Jest to ogromna, międzynarodowa Amerykańska firma. Gigant zajmujący się rozliczniem podatków oraz bank.

Przeszłam przez wiele, ale chciałam wam pokazać, że jak się chce to można wszystko! Nie stójcie w miejscu i nie zamarwiajcie się. Nie przestawajcie marzyć. To właśnie marzenia doprowadziły mnie do tego gdzie teraz jestem. Jednego możecie być pewni, aby marzenia się spełniły musicie o nie walczyć i ciężko (jeszcze raz powtórzę) ciężko na nie pracować. Jeśli myślicie, że coś wam spadnie z nieba to możecie o tym zapomnieć.

Bardzo chętnie odpowiem na wszelkie pytania dotyczące życia w Irlandii: koszty życia, stylu życia, na co będzie was stać jeśli się przeprowadzicie a na co nie, czy łatwo jest znaleźć pracę, jak ją znaleźć itd. ale również na temat motywacji i osiągniecia sucesu. Zamieszczajcie pytania a ja odpowiem w następnym wpisie.

Cheers!

4 thoughts on “Cztery lata w Irlandii

  1. Bardzo cieszy mnie to,że ułożylo Ci się w taki, a nie inny sposób. Sama brałam jakiś czas temu pod uwagę wyjazd za granicę, zostałam dla rodziny.
    Słyszałam,że za granicą ponoć są bardzo wysokie koszta wynajęcia mieszkania.Moja znajoma mieszka w Uk i narzeka,ze mieszkanie zabiera jej pół pensji Jak jest w Irlandii?

    Like

    • Cześć Agato 😊 dziękuje na wstępie za miły komentarz. Koszty wynajęcia mieszkania są wysokie a ceny coraz bardziej rosną. W tej chwili wynajęcie mieszkania z jedną sypialnią to około 1100-1200euro. Najcześciej nie wynajmuje się mieszkania samemu. Albo wynajmuje się pokój albo mieszkanie z chłopakiem/ mężem. Nie zmienia to faktu, że w dalszym ciągu nie płacimy za wodę, jedzenie, ubrania czy kosmetyki kosztują tyle samo co w Polsce. Za elektryczność i gaz na mieszkanie na miesiąc trzeba liczyć około 200e. Wszystko zależy od zarobków jednak uważam, że w Irlandii żyje się łatwiej

      Like

Leave a Reply

